fbpx

 

 

Service Marketing til tech virksomheder

I dette indlæg kan du læse mere om, hvorfor service marketing egner godt som marketingstrategi for techbaserede virksomheder.

God marketing udspringer af evnen til at analysere og forstå en virksomhed ud fra eksterne -såvel som interne forhold. Hertil fndes der en række værktøjer og teknikker, man kan anvende for bedre at kunne forstå sin forretning i marketingperspektiv. Disse teknikker kan hjælpe til en bedre forståelse af virksomheden lige fra allokering af interne resurser og tiltag til større indsigt i kundesegmentet til bedre og mere målrettet vidensdeling samt øget konkurrencedygtighed. En af disse teknikker er marketing mix


Hvad er et Marketing Mix?

Et marketing mix fnder man ved at defnere de fre Pér: • Produkt • Pris • Promovering • Sted (place) De fre Pér repræsenterer fre forskellige parametre, der omhandler kundernes forhold med dine produkter. Jeg kommer nærmere ind på hvordan du finder dit ideelle marketing mix her.

Hvad er Service Marketing?

Service marketing er en gren af marketing der kom frem i 1980érne. Service marketing er, kort fortalt, marketing, der er målrettet virksomheder, der ikke beskæftiger sig med fysiske eller håndgribelige produkter, snarere forstået som “services”. Der er derfor forskel i måden, man markedsfører sig på, på baggrund af hvilke produkter eller ydelser virksomheden sælger. For mange virksomheder i dag er skellet imellem fysiske produkter og services blevet mere uklart og overlappende. Dette ses tydeligt i tech-branchen, hvor produkterne har mindre fysisk karakter, hvilket resulterer i et behov for at promovere dem og deres produkter ud fra andre kriterier.

Service marketing 7 Pér

De syv Pér er en udvidelse af de fre Pér i Marketing Mixét, der er blevet tilføjet for at imødekomme et stigende behov for målrettet service marketing til virksomheder med uhåndgribelige produkter.

  • Produkt
  • Pris
  • Promovering
  • Sted (place)
  • Mennesker (people)
  • Fysisk bevis (physical evidence)
  • Process

Da “service” er en uhåndgribelig størrelse, kan det være sværere at vise den egentlige udbytte af samme. Målet med god marketing er derfor at skabe den relation eller forhold til den ønskede målgruppe og i stedet sælge værdien af den service, som virksomheden udbyder med de syv Pér for øje.

Freelance marketingspecialist i service marketing

Freelance marketingspecialist Gabriella Schiang har mange års erfaring med service marketing og har herigennem hjulpet mange store og mellemstore techbaserede virksomheder med at fnde deres unikke marketing mix.

Som freelance marketingspecialist kan jeg hjælpe din virksomhed med at målrette jeres markedsføring skræddersyet til jeres ønskede kundesegment.

Kontakt mig i dag for et uforpligtende møde og hør mere om mine services inden for marketing og ledelsesrådgivning til virksomheder.

Service Marketing til tech virksomheder

af | jun 18, 2020

I dette indlæg kan du læse mere om, hvorfor service marketing egner godt som marketingstrategi for techbaserede virksomheder.

God marketing udspringer af evnen til at analysere og forstå en virksomhed ud fra eksterne -såvel som interne forhold. Hertil fndes der en række værktøjer og teknikker, man kan anvende for bedre at kunne forstå sin forretning i marketingperspektiv. Disse teknikker kan hjælpe til en bedre forståelse af virksomheden lige fra allokering af interne resurser og tiltag til større indsigt i kundesegmentet til bedre og mere målrettet vidensdeling samt øget konkurrencedygtighed. En af disse teknikker er marketing mix


Hvad er et Marketing Mix?

Et marketing mix fnder man ved at defnere de fre Pér: • Produkt • Pris • Promovering • Sted (place) De fre Pér repræsenterer fre forskellige parametre, der omhandler kundernes forhold med dine produkter. Jeg kommer nærmere ind på hvordan du finder dit ideelle marketing mix her.

Hvad er Service Marketing?

Service marketing er en gren af marketing der kom frem i 1980érne. Service marketing er, kort fortalt, marketing, der er målrettet virksomheder, der ikke beskæftiger sig med fysiske eller håndgribelige produkter, snarere forstået som “services”. Der er derfor forskel i måden, man markedsfører sig på, på baggrund af hvilke produkter eller ydelser virksomheden sælger. For mange virksomheder i dag er skellet imellem fysiske produkter og services blevet mere uklart og overlappende. Dette ses tydeligt i tech-branchen, hvor produkterne har mindre fysisk karakter, hvilket resulterer i et behov for at promovere dem og deres produkter ud fra andre kriterier.

Service marketing 7 Pér

De syv Pér er en udvidelse af de fre Pér i Marketing Mixét, der er blevet tilføjet for at imødekomme et stigende behov for målrettet service marketing til virksomheder med uhåndgribelige produkter.

  • Produkt
  • Pris
  • Promovering
  • Sted (place)
  • Mennesker (people)
  • Fysisk bevis (physical evidence)
  • Process

Da “service” er en uhåndgribelig størrelse, kan det være sværere at vise den egentlige udbytte af samme. Målet med god marketing er derfor at skabe den relation eller forhold til den ønskede målgruppe og i stedet sælge værdien af den service, som virksomheden udbyder med de syv Pér for øje.

Freelance marketingspecialist i service marketing

Freelance marketingspecialist Gabriella Schiang har mange års erfaring med service marketing og har herigennem hjulpet mange store og mellemstore techbaserede virksomheder med at fnde deres unikke marketing mix.

Som freelance marketingspecialist kan jeg hjælpe din virksomhed med at målrette jeres markedsføring skræddersyet til jeres ønskede kundesegment.

Kontakt mig i dag for et uforpligtende møde og hør mere om mine services inden for marketing og ledelsesrådgivning til virksomheder.

 

 

Bag om strategisk marketing

Markedsføringsstrategi og vigtigheden af en handlingsplan for din markedsføring.

Ledelsesrådgivning til ambitiøse virksomheder

Her kan du læse om mine ydelser inden for ledelsesrådgivning til virksomheder.

Service marketing til tech virksomheder

Her kan du læse om hvorfor service marketing er en god startegi for tech baserede virksomheder.

Kategorier

 

Rådgivning

Som marketingsrådgiver hjælper jeg din virksomhed med ekspertise i strategisk marketing. Læs her hvordan vores samarbejde fungerer.

 

Blog

På bloggen kan du læse indlæg om markedsføringstrategi, og få inspiration til best practice inden for strategisk marketing, vækststrategi, marketing set-up m.m.

Kontakt

Mobil +45 4237 6775

[email protected]

Allerød